10 Ocak 2013 Perşembe

Karakolda doğru söyler mahkemede şaşar…



Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürlüğü ticari avcılık kurallarını belirleyen ve 4 yılda bir yayınlanan 3/1 saylı son tebliğ ile 24 metreden sığ sularda gırgır avcılığını ve Marmara denizinde bazı bölgeleri Gırgır avcılığına yasakladı. Büyük çekmece, İstanbul adalar bölgesi ve İzmit körfezi Hersek burnunun doğusu. 
Bizim yazımıza konu olan bölge İstanbul Adaları yasak sahası ve sahadaki kaçak avcılık faaliyeti ile bu faaliyeti gerçekleştirenlerin zaman zaman komik, zaman zaman, ahlaksız ama kesinlikle utanmaz davranışları olacak.

Karadeniz av sezonunun bitmesi ile birlikte Marmara’ya inen Gırgır motorlarının bir bölümü yaklaşık 40 gündür bu yasak sahada sistemli ve ısrarcı bir şekilde avlanma girişiminde bulunuyorlar. Yakalanma riskini göze almaya değer miktarda balık olduğunda tereddüt etmeden av yapıyorlar. Neden yapmasınlarki eğer denizde 10-20-30.000 TL eder miktarda balık varsa sen 5300 TL cezayı göze almaz mısın? Bunlar bu cezayı göze alıp ysak sahada balığa ağ sarıyorlar. Bu gibi durumlarda uygulanan bir başka ceza daha var, ruhsata el koyma cezası. Ne yazıkki kanundaki bir boşluk nedeni ile bu ceza yok hükmünde. Kanun 1380 sayılı kanun hükümlerine karşı suç işleyenin ruhsatına 1 ay el konulur diyor. Yine aynı kanun bu cezanın suç tarihinden itibarn 6 ay içinde uygulanacağını söylüyor. Bizim ülkemizde yasadaki bu boşluk nedeni ile bu cezalar gırgır sezon yasağında uygulanıyor. Gırgırların zaten çalışmasının yasak olduğu sezonda. Rahmetli bir kaptan abimiz vardı onun bir lafını tekrar etmeden geçemeyeceğim, Çarli kaptan bu du tarz olaylar karşınıda hep aynı lafı ederdi “Ne güzel İstanbul”

Biz gelelim esas konumuza.

Yukarıda da bahsettiğim üzere yaklaşık 40 gündür Adalar bölgesi yasak sahasında avcılık faaliyeti yapılıyor. Sayısı 20 civarı gırgır motoru yasak sahada dolaşıyor ve denk getirdiği zamanda balık tutuyor. Buranın korunması bu yasağın uygulanabilmesi içinse insanlar bir kısmı örgütlü bir kısmı ise bireysel olarak gözlüyor ve ihbar ediyor. Bende yapıyorum, bölgede bulunan balıkçılarımızla sürekli irtibat halindeyiz ve elimizden geldiğince sahayı gözlemeye kollamaya çalışıyoruz. Bunu yapmaya bundan sonrada devam edeceğiz. Hem bir vatandaş olarak kamusal kaynakların korunmasını görevimiz olarak görüyoruz hemde bölgede yapılan yasadışı her avcılık girişimini engellemek istiyoruz.
Belli bir gurup Gırgır avcısı bu girişimlerden rahatsız ve sürekli bir şekilde yapılanın çirkin bir iş olduğunu (ispiyonculuk) iddia ederek bizleri aşağılamaya çalışıyor. Diğer bir kısmı ise iş zora geldiğinde balık tutmadıklarını bölgeden sadece geçiş yaptıklarını söyleyerek durumu ört bas edip Sahil Güvenlik botlarını akıllarınca kandırmaya çalışıyor. Bir küçük açıklamada şu ispiyonculuk ithamına yapmak gerekiyor. İspiyoncu olabilmemiz için sizden biri olup, sizin yanınızda bulunup sizlerden gizli ihbar ediyor olmamız gerekir. Oysa biz hem sizin motorlarınızda bulunan insanlar değiliz hemde bu işi gizlice yapmıyoruz alenen söylüyoruz. Burada avcılık yapmayın sizleri yakalatan biziz ve yakalatmaya devam edeceğiz diyoruz. Bunda ne terslik var. Ayrıca bu nasıl bir zihniyet yapısıdır ki senin işlediğin suçu ihbar ettiğim için beni utandırmaya çalışıyorsun. Bazen gerçekten çok komik oluyorsunuz.
Bu arkadaşlar son birkaç gündür yeni bir moda başlattılar. Marinetraffic’ten alınıp yayınlanan izler için bizleri bilmeden hatta yalan ihbar yapmakla suçluyorlar. Biz o gürüntüleri“biz sadece geçiyorduk” masalını çürütmek için bölgede seyir halinde olan motorların rotalarını marinetraficc sitesinden alarak yayınlıyoruz. Biz bu görüntüleri bakın ağ sardınız diye yayınlamıyoruz. Ağ üstünde olan motorlar AIS cihazlarını kapayarak ve motorun ışıklarınıda söndürerek görünmez olmaya çalışıyorlar. Biz bu görüntüleri resimde görüldüğü gibi bir yalanı açığa çıkartmak için yayınlıyoruz. Geçiş yapan bir motorun rota izi zikzaklar, geriye dönüşler, dairelere yada s şeklinde olmaz. Serbest bölgeden gelip yasak sahadan geçen bir motor düz bir hat üzerinde seyir yapar.


Yasak sahada gırgır motorları



Yasak sahada Gırgır rota izi



Bir başka husus ise, Gecelik kumanyanız (masrafınız) 1000 ile 2500 TL arasında olsa avlanma sürenizin en az 3/1ini avlanmanızın yasak olduğu avcılığa kapatılmış bir bölgede geçirip geçirmeyeceğinizdir.  Neden bu yasak sahada ısrarla balığa bakmaya, sounder survey’i yapmaya devam ediyorsunuz?
Siz artık insanları kandıramadığınızı ve meslektaşlarınızın adını kişisel menfaatler uğrana kötüye çıkarttığınızı fark etmiyormusunuz?
Bu sahada yaptığınız bu yasa dışılıkların bir başka sonucu ise denizde seyir güvenliğini tehlikeye atmanızdır. Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğünü ihlal ediyorsunuz. Seyir yada Av esnasında yakmanız gereken ışıkları kapatmanızda suçtur. AIS cihazlarınız bırakın seyir durumunu limanda bağlı yada demir üzerindeyken bile çalışmak zorundadır. Defalarca test ettik. Bölgede 17 motor varken AIS  ekranında gözüken motor sayısı sadece 9 idi. Bu pervasızlığınız denizde bir kazaya yada daha kötüsü bir can kaybına sebep olursa vicdanınız hiç sızlamayacakmı.
Bakın sizlere açıkça söylüyorum böyle devam edip adalar yasak sahasında avcılığa devam etmeniz halinde bizler hem gözcü hemde ihbarcı sayımızı arttıracağız. Sizleri yakalatmaya devam edeceğiz. Artık lütfen anlayın, bizler başka illerden, başka semtlerden, internet üzerinden ihbar yapan insanlar değiliz  Bizler, Adalar, Maltepe, Küçükyalı, Bostancı gibi semtlerin küçük balıkçılarız. Sonunda zarar gören siz olacaksınız. Biz sizin zarar görmenizin veya cezalandırılmanızın peşinde değiliz.
Son olarak hiçbir gırgır avcısınada düşman değiliz, adalar bölgesi yasak sahasında avlanmanızı ve yasadışı balıklarını bizim iskelelerimizden çıkartmanızı istemiyoruz.
Anladın sen onu …

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder